معرفی برند

معرفی برند فیلا

تاریخچه برند فیلا

برند فیلا (FILA) توسط برادران فیلا که اصالتا اهل کره جنوبی بودند در سال ۱۹۱۱ با راه اندازی یک کارخانه تولید پارچه در ایتالیا تاسیس شد. این برند ورزشی در آن زمان تنها به تولید پارچه می پرداخت تا این که کم کم با شهرت محصولات شان، به فکر تولید پوشاک ورزشی افتادند.

اولین محصولاتی که توسط این برند تولید شد، لباس های بافتنی و لباس زیر بوده است که با کیفیت بسیار بالایی تولید می شد و با توجه به محصولات مشابهه آن زمان، تولیدات فیلا کالای لوکسی به حساب می آمد. این محصولات لوکس در یکی از شهر های کوچک ایتالیا به نام بیه لا مشتریان زیادی به دست آورد و به مرور آوازه محصولات این برند به دیگر شهر های ایتالیا رسید. برند فیلا در آن زمان حدود ۲۵۰ کارمند داشت.

مهم ترین رویداد های آن سال، ادغام کارخانه فیلا با شرکت فراتلی فیلا و ثبت رکورد فروش ده میلیارد لیره بود.

نام برند: فیلا FiLA

موسسان: برادران فیلا

تاریخ تاسیس: ۱۹۱۱ میلادی

محل تاسیس: پیمونت – ایتالیا

کشور صاحب امتیاز: کره جنوبی ( در ابتدا این برند ایتالیایی بوده است که در سال ۲۰۰۷ تمام ارزش این برند ایتالیایی به کره جنوبی واگذار می شود )

عرضه فعالیت: تولید پوشاک ورزشی

انریکو فراچی ، مرد تاثیر گزار برند فیلا

شاید بتوان در هر سازمانی یک فرد را به عنوان ناجی مشکلات نامید. در برند فیلا نیز چنین فردی به نام انریکو فراچی وجود دارد. این مرد در بسیاری از بهره های زمانی این برند را از ورشکستگی نجات داده است. از دید بسیاری از کارشناسان، فیلا بخش زیادی از موفقیت امروزه اش را مدیون آقای انریکو فراچی می باشد. در دهه ۶۰ میلادی بود که رقابت های سختی میان برند های ورزشی برای جذب مشتریان بیشتر شروع شده بود. در این بین برند های ریبوک و نایکی مهم ترین رقبای فیلا به حساب می آمدند.

انریکو در سال ۱۹۶۸ به عنوان مدیر عامل این برند انتخاب شد و تقریبا یک دوره ده سال مدیریت این برند را به عهده داشت. اولین استراتژی این مدیر موفق، تمرکز بر روی تولید کفش و لباس های ورزشی بود. دیگر استراتژی این برند نیز برای تبلیغات، حمایت مالی از تنیس بازان حرفه ای بود. در آن زمان هیچ برندی از تنیس باز ها حمایت مالی نکرده بود و این برند، اولین برندی بود که حمایت مالی از این ورزشکاران را به عهده گرفت.

فیلا در پایان دهه هشتاد بدلیل یک سری از اشتباهات مدیریتی و اقتصادی دچران بحران شد در آن زمان که فراچی دیگر مدیر عامل فیلا نبود مجبور شدند دوباره فراچی را به عنوان مدیر عامل انتخاب کنند و فراچی توانست فیلا را از آن بحران نجات دهد.

فیلا چه محصولاتی را تولید می کند؟

این برند لوکس، با داشتن یک لوگو بسیار زیبا که معمولا اندازه بزرگی از آن را به روی پوشاک اش حک می کند، به شهرت بسیاری رسیده است. برند فیلا در حال حاضر از فروشندگان اصلی کفش و لباس ورزشی در رشته های بسکتبال، فوتبال، گلف و تنیس برای مردان، زنان و کودکان است. دیگر محصولات فیلا شامل لباس های کژوال casual ، عینک آفتابی، ساعت، کیف، کلاه و لباس زیر می شود.

خریداری برند فیلا توسط آقای یون

اگر بخواهیم نام چند فرد مهم را در تاریخچه برند فیلا بگوییم، قطعا یون یکی از آن نام ها خواهد بود. با افزایش بحران های اقتصادی در سال ۲۰۰۷ به فیلا کره جنوبی واگذار شد و دفتر مرکزی آن اکنون در سئول واقع شده اســت. آقای یون سو یون در سال ۲۰۰۷ تمام امتیازات برند ایتالیایی فیلا را خریداری کرد و این برند ایتالیایی را به یک برند کره جنوبی تبدیل کرد.

همکاری برند فیلا با مدلینگ های معروف

کندل جنر kendall jenner پس از فشن شو شانل CHANEL در پاریس، با پیراهن گشاد مردانه برند فیلا از کالکشن Rubchinskiy buzzy در جلوی هتل ظاهر شد، این خبر نشانه همکاری برند فیلا با مدل های مطرح جهان هست.

جی جی حدید gigi hadid مدل معروف آمریکایی و کیم کارداشیان kim kardashian از دیگر مدل های مطرح دنیا هستند که فیلا در سال ٢٠١٧ با آنها همکاری کرده است.

کالکشن های خیابانی برند فیلا

محصولات برند فیلا پوشاک ورزشی می باشد اما کیفیت و زیبایی این پوشاک به قدری می باشد که برخی ترجیح می دهند از این برند یک استایل کژول و روزمره داشته باشند. بعد از بحران این برند زمانی که مدیران این برند تصمیم گرفتند به هفته های مد برگردنند. آن ها به بستن قرارداد با مدل های معروف توانستند موفقیت خوبی را در این حوزه به دست بیاورند.

حمایت مادی و معنوی از ورزشکاران

روش حمایتی یا اسپانسری، یکی از ترفند های تبلیغاتی دنیای امروزی است که در آن برند ها به واسطه شهرت فرد مورد نظر، از او حمایت مادی می کنند تا نام شان بیشتر سر زبان ها بیافتد.
برند فیلا نیز از این ترفند استفاده کرده و تا کنون اسپانسر ورزشکارانی از جمله:

خوان سباستین ورون آرژانتینی
جنیفر کاپریاتی بازیکن آمریکایی تنیس
کمیته المپیک کره‌جنوبی
تام واتسون، بازیکن گلف
کیم کلیجسترز، بازیکن تنیس
بوده است.

همچنین حمایت فیلا از فردی که در سال ۱۹۸۶ قصد داشت تا بدون کپوسل اکسیژن، قله اورست را فتح کند، نتایج مثبتی داشت و باعث شد تا بیشتر دیده شود. همچنین این برند محصولات خود را به تن بازیگران معروف سینما در فیلم های ورزشی داده است، تا از این طریق نیز به بازار نفوذ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *